LIVET - det är inte de dagar som gått
utan de dagar man minns...

söndag 25 november 2012

För att sätta en liten press på mej,
och samtidigt dokumentera och se
om jag kan förstå var det går snett,
tänkte jag en tid framåt låta den som vill
vara med i min uppbyggnad och stärkning
av kroppen som jag återigen fått börja om i.

Jag vandrar i ständiga berg o dalar,
bildligt menat, med
att hålla värken i kroppen i schack.
Lagom när jag tycker mej nåt en punkt
där jag hittar balans mellan vila och aktivitet
rasar vi ofta ihop min kropp och jag
och mycket sällan förstår jag varför.

Men om jag denna gång försöker
sammanfatta skriftligt vecka för vecka
kanske jag kan hitta en förklaring.
Och förhoppningsvis undvika ihoprasningen.
Vi får se hur det går.

Starten sker alldeles inom kort,
då jag ännu en gång rasat samman
och fått resa mej sakteliga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar