LIVET - det är inte de dagar som gått
utan de dagar man minns...

fredag 26 oktober 2012

Bättre nu än förr

Insåg i dagarna
att jag inte utvecklat
ett lika stort beroende
som jag trodde.

Av olika anledningar
tvingades jag vara utan min nya mobil
en hel dag!
Skräck för en hel generation
(eller 3), men jag upplevde det
inte särskilt jobbigt.

Man är ju nåbar ändå
på ett eller annat sätt.
Sen kanske det var så att abstinensen
mildrades något av
att datorn åkte på efter arbetstid.

Jobbigt däremot tycker jag är med de gamla.
De som funnits med sen urminnes tider.
De som endast klär i päls
o bokstavligt talat anser sej har rätt
att rota genom andras skräp,
tar sej friheten att strö skit omkring sej
o nonchalant blänga på en om man kommer på dom,
o nästan be en försvinna för att man stör.
I sitt eget hem.
Det maskiga bihanget som de alltid släpar
efter sej gör inte intrycket bättre.
JAG GILLAR INTE RÅTTOR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar